Tuesday, September 30, 2014

MATRIK OR MARRIAGE EP 9

Khai termenung je dalam bilik aku. Mungkin dia boring seharian..setelah hantar aku ke tempat kerja.Sedang khai memerhati sekeliling. Khai ade terlihat satu sampul surat tertulis "confidential". Manusia ni kalau orang kata jgn bukak lagi dia nk bukak.

Hari ni aku kerja separuh hari je dan hari ni juga merupakan hari last kerja sebab aku perlu urusan hal kemasukan ke kolej.Aku sampai rumah mak...lihat khai sedang menonton tv di ruang tamu.

Aku: Assalamualaikum..

Khai : Waalaikumusalam...wasso?

Aku : ape tu wasso? mak mane?

Khai : wasso tu..maksud dia ..dah balik? huh..

Aku: dah memang org xfaham dahtu sape suruh cakap korea.

Khai : *diam je sambil teguk air*

Aku pun duk sbelah khai..

Aku : aih? kenapa senyap je? mcm pelik je.. slalu ade je menda nak gaduh...hmm bisu dah pakcik? haha

Khai : dah makan?

Aku : waowww~~~ pakcik2..pakcik demam erk *sambil rasa dahi khai*

Khai : ish.. orang tanye betul2 ni. dah makan belum.

Aku : eleyh... ni berlagak baik ni mesti ade sebab ni.kan kan? ke... mak ade kat dapur? *bisik aku*

Khai : hish si pendek ni..orang buat baik salah..xbuat baik salah...

Aku : haa..ni baru betul mister poyoyoss....hahaha. belom.. nape nak suapkn ke? kekekeke

Khai : nak ke..*daya menganjing*

Aku: huh..xnaklah.... *sambil berjalan masuk bilik*

Khai : mak dah masakkan nasi kat dapur tu...makanlah dulu.

Aku: yee pakcikk... nanti sy makan ye..izinkan sy solat dulu wahai suamiku...*tgn dibahu mata kets*

Khai : *diam*

Selsai solat Zohor. Aku ke dapur makan tengahhari.Tetibe khai datang.

Khai : erm...awak. sy ade nampak sampul surat. tawaran kolej. Saya tengok syarat2 dalam tu....

Aku : syhhh...*pandang sekeliling kot2 mak atau abang ririe ade.* kan saya dah pesan jangn usik barang saya.

Khai : yelah..sorry. tapi dah tertengok nak buat camna. so? bila daftar?

Aku: next week.

Khai : tapi dapat ke daftr... sbb syarat...

Aku: tahulah.. sbb sy nak kita rahsiakan dulu perkahwinan ni. Awak pun tahu yg kalau sy dah kawin, maknanya sy xdpt masuk kolej. dan kalau sy xkawin dengan awak mister poyoyos, ayah saya akan paksa jugak. so pendek kata, sy kena kawin dan dalam masa yg sama kolej. haa..nampak x permainannya disitu.

Khai : oo0o0 jdi sekarang ni awak bohong mak ayah yg awak xkn dftr masuk kolej? camtu?

Aku: aduhaii bangang jugak org tua ni sorang.. yelah. dan! my plan is.... we must pretend that we both going to korea. but infact, u going back to seoul, me? of course going to kolej. haaa.. cerdik x diriku ini? kekeke

Khai : what? so while i'm at seoul, what if my parents ask about you? u kidding me?

Aku: hehehe...thats ur problem to solve. me? Xdapet den nk nolongnye....because this marriage only acting. right?
*sambil kunyah nasi*

Khai : no no no...u cant do dis. if we get caught, we're in trouble. so no! i'm not allow u to enter that kolej. u must follow me back to korea.

Aku: what the.. eh sorry2 dilarang mencarut. alaaa.. sayang..janganla mcm ni..plisss..*buat muke comel*
Puiii! nak sy pujuk camni? haha..sorry sikit..dah lupa contract kita? awak xboleh halang saya sambung belajar.titik. so whatever u said, i'm still gonna to...well u know kolej... my dreaaam.* siap dgn gaya*

Khai : And u must know that. in that contract.. u must listen every single thing i said. because if u not obey, i will tell ur ayah n mak..smua ni. ok?

Aku: *sigh*

Aku diam. dan masuk bilik capai fon. aku buat2 xdengar ape yg khai cakap sebentar tadi.
Aku call lukman.

Aku : Assalamualaikum.. watpe tu..?

Lukman: Waalaikumusalam.. xpe watpe pun..teringat kat bi lah..

Aku: ee..dan dan je kan... yunk, jom shopping saya xbeli lagi barang persiapan utk masuk kolej..jomla..ajakla irwan, nad sue, tehah sekali..ok?

Lukman: ok...ermm macam ni kita jumpa dekat mall 15 minit dari sekarang ok? t sy sms dieorang.

Aku: ok.. bye.

Aku matikan panggilan. Bila pusing belakang khai betul2 ade belakang aku dengan muka seperti nak marah.

Aku: oi terkejut aku! eh...xreti nk bagi salam sblom masuk? huh..

Khai mencekak pinggangnya dan perlahan lahan merapatkn tubuhnya ke arah aku dan aku mengundur rapat ke dinding sehinggakan aku dapat dengar degupan jantung dia dan dia berkata.

Khai : wahai isteriku yang kecil molek, suamimu ini tak benarkan kamu keluar dengan mana2 lelaki mulai dari hari ini. faham? dan...panggilan sayang tidak dibenarkan digunakan kepada orang lain selain suamimu. faham? anda tahu kan ape akan jadi kalao xdengar kata suami?

Aku: *sigh* macam nilah encik poyoyoss...ok ok.. saya dengar kata suami saya ini. untuk tidak panggil orang lain selain suami saya "sayang" tapi kalao saya xpergi shopping barang keperluan harian, mcm mana sy nk pergi kolej? *sambil tangan menggosok bahu si khai*

Khai: itu simple. u r my wife n i'm ur husband, so i'll go with you to shopping. :) *jungkit bahu*

Aku: wah.. wah.. wife?*tunjuk pada diri* husband? *tunjuk pada khai* hahaha... oh plislah.. tu kn atas kertas je... so xpayah nk buat baik sgt ok?

Khai: memangla atas kertas je.. tpi.., awak tu kena ingt kita kna berlakon baik dpn mak ayah..kalo x, kantoi. ada paham?

Aku: *sigh* itu lg..lagi n lagi..dh xde excuse lain dah ke?

Khai: *khai diam dan berjalan kluar dari bilik*

Aku: hishh.pakcik poyoyoss nih.. stress betol aq layan..

Aku menghempaskn diri ke katil...

Aku: *sigh* terpaksalah labuuuu...kau nk ikut ikutlah...malas nk gadoh.

aku bersiap siap nk ke bandar. seperti yang dihuru harakan, memang si khai ni degil tahap nk mampuss..dia naaaak jugak ikut. khai tercongok depan pintu rumah menunggu aku.

Aku: dah jomlah..dal lambat ni.

khai: senyum sampai xnampak biji mata

aku: dah2 xpayah nk senyum sangat.hoh! *jeling*

BERSAMBUNG....

p/s : thanks to all my nice readers/viewers for reading this story "MATRIK OR MARRIAGE EP 8" #GSI #LuvU #GiveMe5 #SpreadThelOve #ForeverMyLoVE

&  All the picture posted here... not related at all...it just for show the expression. ^^ see you next episode ya!

No comments:

Post a Comment